NANA, amor si punk via Tokio

| 08 septembrie

In trenul spre Tokio destinele a doua fete cu numele de Nana se impletesc. Nana Komatsu ("Hachi"), calatoriind spre Tokio pentru a se intalni cu prietenul ei Shoji, se aseaza intamplator langa Nana Osaki, o cantareata punk care merge in Tokio pentru a-si indeplini visul de a deveni celebra.
Vocalista formatiei punk rock "Blast", Nana tinteste spre un debut grandios alaturi de trupa ei, in Tokio, unde prietenul ei, Ren, este chitaristul faimoasei trupe "Trapnest". Destinul le face sa se intalneasca din nou intr-un apartament pe care amandoua vroiau sa-l inchirieze, astfel ajungand sa locuiasca sub acelasi acoperis. Cele doua "Nana" ajung sa lege o frumoasa relatie de prietenie, trecand prin nenumarate incercari si incurajandu-se una pe alta.
Cele doua fete, total diferite, dar cu acelasi nume, Osaki Nana si Komatsu Nana (Hachi) se intalnesc si s eimprietenesc in trenul spre Tokio. Osaki Nana viseaza la suuces alaturi de trupa "Blast" (Black Stones), vrea sa fie o cantareata profesionista si pesa se lansaze intr-o cariera solo, iar "Hachi" se muta in Tokio pentru a fi impreuna cu prietenul ei, Shoji. Ajunse in Tokio, fetele se reintalnesc si stabilesc sa locuiasca impreuna, impartind cheltuielile zilnice si nu numai.
"Black Stones" au parte de destule concerte live, iar viata fetelor devine mai agitata si plina de surprize neasteptate.
Trecutul Nanei Osaki iese la lumina, legatura ei cu Ren devenind din subiect tabu o realitate arzatoare, in timp ce viata lui Hachi se schimba dupa ce descopera ca iubitul ei Shoji i-a fost infidel.

Personajele:
Nana Osaki, cantareata punk rock, cu o natura ambivalenta, posesiva, isi doreste sa debuteze cat mai repede in lumea muzicii, pentru a sterge amintirea fostului ei iubit, Ren Honjo. Nana si Ren faceau parte din aceeasi trupa, pana cand Ren a primit sansa de a debuta in Tokyo in cadrul faimoasei trupe Trapnest. Nana a fost nevoita sa aleaga intre a pleca cu Ren, pentru a-l sustine si a ramane alaturi de trupa ei. Realizand ca in a-l urma pe Ren insemna renuntarea la visul ei de a deveni cantareata, Nana prefera sa ramana alaturi de trupa ei, Black Stones, in speranta de a transforma visul in realitate. Abandonata de parinti, si crescuta de bunica sa, Nana a fost exmatriculata din liceu sub falsa acuzatie de prostitutie. Indurand multe greutati in viata, Nana a devenit o persoana foarte ambitioasa, ce doreste sa-si implineasca visele cu orice pret. Este pasionata de creatiile lui Vivienne Westwood si de trupa Sex Pistols.
Nana Komatsu, dupa intalnirea cu Nana Osaki, primeste porecla de "Hachiko" ("Hachi-ko" este numele unui legendar caine din Japonia, iar "hachi" este omofonul cifrei opt in japoneza), deoarece comportamentul ei seamana cu cel al unui catel, foarte loial, dar care cere multa atentie. Hachi s-a nascut si a crescut intr-un orasel de provincie, alaturi de parinti si cele doua surori, fiind rasfata familei, o fetita mereu cu capul in nori. Avand prostul obicei de a se indragosti la prima vedere, Hachi are tendinta de a depinde de altii pentru a o ajuta, mai ales de prietena ei din liceu, Junko Saotome. Dupa terminarea liceului, Junko o paraseste pe Hachi, pentru a studia arta designului la un colegiu select din Tokio. Disperata, Hachi a vrut sa o urmeze pe Junko, dar neavand posibilitati materiale de a se intretine in Tokyo, renunta la idee, cel putin pentru o scurta perioada de timp. Muncind din greu si strangand banii, Hachi pleaca spre Tokio pentru a se reintalni cu Junko si Shoji Endo, iubitul ei, student la acelasi colegiu de arta.
Ren Honjo a.k.a. Ren
Fostul basist de la Blast, si actualul chitarist al trupei Trapnest, Ren este centrul de gravitatie al celor doua trupe rivale.
El si Nana formau un cuplu pe vremea cand facea parte din Blast, dar s-au despartit pentru a-si urma fiecare visul. Chiar si dupa 2 ani de la despartire, povestea lor de dragoste nu s-a stins. Ren a crescut intr-un orfelinat si a invatat sa aiba grija de el inca de la varsta de 12 ani. Scoala i se pare plictisitoare, iar singurul sau interes in viata este sa cante la chitara, lucru pe care il face la perfectie. Este un mare fan al formatiei Sex Pistols si a participat la un album tribut pentru ei; poarta un pandantiv-lacat "sid vicious", pe care l-a primit de la Nana, iar ea are un tatuaj cu un lotus, pe bratul stang, in onoarea lui ("Ren" in japoneza inseamna lotus, ren flower).
Yasushi Takagi a.k.a. Yasu
Liderul si percutionistul trupei Blast, managerul si cel care se ocupa de partea financiara a trupei, Yasu este si un avocat novice, in ciuda aparentei "periculoase" (rasa in cap, cu multi cercei, mereu purtand ochelari negri). A crescut in acelasi orfelinat cu Ren, si, desi a fost adoptat de o familie bogata, a pastrat relatia de prietenie cu Ren. Yasu este si el indragostit de Nana, dar nu isi urmeaza sentimentele datorita prieteniei si respectului fata de Ren. Este cel mai in varsta membru al trupei Blast, un fel de frate mai mare pentru toti ceilalti membrii ai trupei Blast, dar si pentru cei din Trapnest. E un fumator inrait, tigarile lui favorite fiind Black Stones, de unde si numele formatiei.

Nobuo Terashima a.k.a. Nobu
Chitaristul trupei Blast si singura persoana care a putut sa se apropie de Nana O in timpul liceului, timp in care si-au descoperit pasiunea comuna pentru muzica punk. Prietenos si optimist, e singurul nefumator al trupei, copilaros si slab la bautura, moment in care divulga orice secret. Provine dintr-o familie instarita, la fel ca si Yasu, dar nu pune mare pret pe bani, decat atunci cand vine vorba de muzica si instrumente muzicale.

Muzica & Grafica:
Fiind o poveste cu si despre muzica, anime-ul Nana are doua trupe reale care se ocupa de coloana sonora: Anna Tsuchiya scrie si interpreteaza melodiile pentru Nana si Black Stones, intr-un stil punk-rock, iar Olivia Lufkin (pe jumatate japoneza) compune pentru Reira si Trapnest, intr-un stil epic si melodios, asemeni celor de la Evanesence. Grafica ese foarte realista, asemeni intregii povesti, personajele fiind foarte bine conturate si in perfecta armonie cu caracterele lor. Culorile uneori intunecate, denota caracterul si personalitatea personajelor si a intamplarilor.
Opening Theme:
#1: "rose" by ANNA inspi’ NANA -Black Stones- (eps 1-22)
#2: "Wish" by OLIVIA inspi’ REIRA -Trapnest- (eps 23-36)