De vazut la cinema in luna mai

| 04 mai

Luna mai a anului 2009 este luna sequel-urilor mult asteptate si a comediilor simpatice in cinematografele din Romania. Chiar daca fanii X-Men si Dan Brown au avut nevoie de aproape 3 ani pentru a-si revedea eroii preferati pe marile ecrane, iata ca a venit si momentul mult asteptat. Angels & Demons, X-Men Origins: Wolverine, Fast & Furious 4 in distributia originala Vin Diesel si Paul Walker, reintoarcerea lui Jason Statham in Crank:High Voltage, cuplul comic Paul Rudd si Jason Segel in foarte reusita comedie I Love You, Man, reusitul cuplu Julia Roberts – Clive Owen in Duplicity sau productia animata 3D Coraline sunt doar cateva dintre posibilitatile vizionabile la cinema in luna mai 2009.
1. Angels & Demons
2005-2006 au fost anii in care Dan Brown a generat o pasiune pentru lectura de neimaginat in Romania. Bestsellerurile sale – Codul lui Da Vinci, Ingeri si Demoni si Fortareata Digitala – isi gaseau locul pe orice noptiera sau sezlong, erau uneori inghesuite in genti si alteori rasfoite pe fuga in metrou sau in sala de asteptare.
Filmul The Da Vinci Code din 2006, avandu-i in rolurile principale pe Tom Hanks si Audrey Tautou, nu s-a bucurat de mai putin succes.
Spre dezamagirea fanilor, a fost insa nevoie de o pauza de aproape 3 ani pana cand autorul lor preferat sa revina pe marile ecrane cu adaptarea cinematografica a romanului sau Angels & Demons, roman anterior The Da Vinci Code, dar avand acelasi personaj principal, profesorul Robert Langdon. Ni se promite insa ca asteptarea a meritat si ca Angels & Demons – romanul lui Dan Brown din 2000 – este un film spectaculos si plin de suspans. Ramane sa vedem incepand cu data de 15 mai, atunci cand va avea loc premiera oficiala a filmului Angels & Demons in Romania.

2. X-Men Origins: Wolverine
Seria X-Men s-a dovedit a fi o franciza de succes atat in lumea benzilor desenate, cat si in cea a cinematografiei. Dupa cele 3 filme de foarte mare succes – X-Men, X2 si X-Men: The Last Stand – un sequel ar fi fost usor fortat, asa ca producatorii seriei au decis necesitatea unui prequel avandu-l in centru pe Hugh Jackman si personajul care l-a consacrat, Logan Wolverine. X-Men Origins: Wolverine este poate mai slab decat anterioarele succese ale francizei, dar nu mai putin plin de suspans si mai putin savuros pentru fanii personajelor. Ramane sa va convingeti singuri odata cu premiera filmului pe data de 1 mai 2009 in Romania daca Wolverine, SabreTooth, DeadPool sunt suficienti pentru a-i inlocui pe Storm, Magneto, Xavier si Cyclops. Iar eu una va spun ca, daca sunteti fani ai seriei X-Men, nu are cum sa va dezamageasca foarte mult nici X-Men Origins: Wolverine.

3. Fast & Furious 4
Succesul The Fast and The Furious din anul 2001 nu a fost sub nicio forma egalat de sequel-urile 2 Fast 2 Furious sau The Fast and The Furious: Tokyo Drift. Fanii si-au pierdut entuziasmul pe parcurs, iar franciza odata de succes urma sa fie data uitarii. Care alta ar fi putut fi solutia pentru revigorare daca nu readucerea cuplului Vin Diesel si Paul Walker pe ecrane in aceleasi curse nebunesti si cu aceeasi buna dispozitie molipsitoare cu care ne obisnuisera. In Fast & Furious 4. Poate ceva mai putin in forma si ceva mai putin spectaculosi, Vin Diesel si Paul Walker incearca sa ne tina cu sufletul la gura si sa ne ofere adrenalina la care ne asteptam. Ca reusesc sau nu sa se ridice la nivelul asteptarilor de odinioara va las sa constatati singuri. Parerea mea este ca Fast & Furious 4 este oarecum o copie palida a vechiului film stralucitor, dar nu pot spune ca nu mi-a facut placere sa il vad.

4. Crank: High Voltage
Cand vine vorba de filme cu urmariri, impuscaturi, curse de masini si oameni aparent invincibili, nu poti sa il treci cu vederea pe Jason Statham. Ca vorbim despre Transporter sau despre Bank Job, despre vocea lui devenita deja trademark, despre fizicul incredibil, umorul de care da dovada sau stilul de bataie, Jason Statham este un exponent al acestui gen de filme. Si nu putem uita din filmografia lui Statham filmul Crank din 2006, in care joaca alaturi de Amy Smart, si care l-a consacrat in rolul de razbunator care isi urmareste tinta pana la capat. Ca tot este 2009 anul sequel-urilor, Crank revine pe marile ecrane mult mai determinat si la fel de greu de invins cum il stim. He was dead, but he got better, asa ca a revenit acum in Crank: High Voltage. Daca sunteti amatori de filme cu impuscaturi, eroi invincibili, adrenalina si suspans, veti aprecia cu siguranta Crank: High Voltage.

5. Duplicity
Cui nu ii era dor de Julia Roberts jucand un rol cum a fost cel din Ocean’s Eleven sau Ocean’s Twelve?! Si cine nu crede ca Julia Roberts si Clive Owen ar face un cuplu extraordinar de apetisant?! Si astla mai ales cand ea este spion CIA, iar el este spion MI6. O relatie imposibila dominata de neincredere, precautie, jocuri de putere si manipulare. Nu va fi foarte clar daca intre cei doi este o relatie bazata pe interes, un joc al dominarii, masochism, sentimente reale, atractie imposibila sau alt gen de incurcatura. Ceea ce vom sti insa sigur este ca Duplicity, filmul care va avea premiera in Romania in luna mai este un film de actiune plin de suspans si deosebit de sexy. Va reusi sau nu sa ne tina Duplicity cu sufletul la gura timp de mai bine de 2 ore asa cum isi propune? Va las sa descoperiti singuri.

6. Coraline 3D
Ce mod mai bun de a elimina stresul cotidian acumulat decat un film de desene animate amuzant? Si mai ales vizionat in varianta 3D. Odata cu premiera pe data de 1 mai 2009 a filmului Coraline, acesta pare a fi cea mai potrivita alegere de la cinema in aceasta directie. Dakota Fanning pare a fi la moda nu doar ca actrita, ci si ca voce, ea fiind cea care imprumuta vocea personajului principal al filmului, Coraline. Un soi de SF al desenelor animate, avand la baza ideea de realitati paralele si dorinte indeplinite in mod paranormal, Coraline este o alegere dulce si simpatica pentru o dupa-amiaza cu familia la cinema, in special in varianta vizionarii sale 3D.
La noi filmul este difuzat in cinematografe dublat in limba romana.

7. I Love You, Man
Dupa comediile si comediile romantice mult prea usurele si relativ rasuflate din ultimele luni, I Love You, Man este o gura de aer binemeritata. Actorii principali ai filmului, Jason Segel si Paul Rudd aduc pe ecrane exact chimia, umorul, buna dispozitie si umanitatea pe care ni le-am fi dorit. Va recomand cu caldura I Love You, Man pentru o seara cu prietenii sau iubitul/iubita in oras. Va va relaxa si aduce un zambet pe buze negresit, mai ales dupa o zi obositoare plina de stres.

8. 17 again
Imi era foarte foarte dor de Matthew Perry, unul dintre actorii mei preferati de comedie, pe care il stiti in mod sigur din rolul Chandler al serialului Friends, rol care l-a si consacrat. Prin urmare, am fost nespus de bucuroasa sa ii citesc numele pe afisul 17 again si sa aflu ca urmeaza sa joace in aceasta comedie. Pacat insa ca aparitia lui Perry este secundara, acesta transformandu-se la propriu rapid in Zac Efron. Cum asa?! Ei bine, revenind la adolescenta. Si anume, la varsta foarte distractiva de 17 ani. Pentru a se bucura inca o data si mult mai intens de perioada liceului de cealalta parte a baricadei – cea a tipilor cool. Si rescriindu-si pe cat posibil viata. Daca v-ati intrebat cumva, pe actorul Zac Efron il stiti cu siguranta din seria de succes High School Musical.

Sursa: Raluk.ro.