Top 10 sequel-uri de succes

| 18 septembrie

"Sequel" este unul dintre cuvintele din engleza fara un corespondent exact in romana, in mare, insemnand un film sau o lucrare literara care continua cronologic sirul evenimentelor prezentate de un alt film sau de o lucrare literara lansate anterior. De cele mai multe ori, un sequel conduce la o serie (cu elemente cheie si personaje prezentate in povesti diferite).
Producatorii iubesc sequel-urile pentru ca ele reprezinta o modalitate lipsita de riscuri de a profita de succesul unui film anterior.
De aici si mania sequel-urilor din ultimii ani; de multe ori se fac la continuari pana nu se mai poate, cand de fapt povestea ar fi putut sa se termine de mult…
E greu ca un sequel sa atinga succesul filmului de debut. Daca sequelul este facut la o distanta prea mare in timp, succesul poate fi limitat de uzura povestii, personajelor sau actorilor. Cand povestea se lungeste prea tare, finalul nu mai are legatura cu inceputul iar personajele devin rasuflate. Unele sequeluri au fost dezastruase si au reusit sa ciunteasca imaginea primului film, dezamagind si plictisind spectatorii.
In ideea de a face cat mai multi bani dintr-o reteta de succes producatorii s-au salvat cu ideea de prequel al aceleiasi povesti, acesta oferind avantajul aparitiei unor personaje noi si improspatarii distributiei.
Exista multe posibilitati de a face topul sequel-urilor de succes, insa, criteriul meu a fost clasmentul in topul vanzarilor din lumea intreaga.
1. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
Una din cele mai frumoase scrieri ale tuturor timpurilor, capodopera lui J.R.R Tolkien, The lord of the Rings, merita o ecranizare pe masura. Legenda a prins viata sub forma unui film de lung-metraj, un proiect care a avut in spate una dintre cele mai colosale desfasurari de forte care a produs vreodata un film. Miturile, peisajele si creaturile pe care Tolkien le-a creat sunt atat de deosebite incat tehnologiei cinematografice i-au trebuit mai multe deceniii sa atinga nivelul de sofisticare optim pentru a le da viata.
E greu sa imaginezi o lume fantastica atat de fascinanta, despre care nu ai mai auzit: elfi, hobbiti, orci, enti, gnomi, vrajitori albi sau gri… O mitologie proprie, tinuturi misterioase pline de tihna sau terifiante si personaje de neuitat: Gandalf, Gimli, Saruman, Boromir, Aragorn, Legolas, Frodo, Galadriel, Bilbo, Gollum … E o poveste despre prietenie, speranta, dragoste, loialitate si in care prezenta raului in cautarea inelului este permanenta si hipnotica. “One Ring to rule them all. One Ring to find them. One Ring to bring them all and in the darkness bind them.”
Proiectul avea nevoie de un adevarat vizionar pentru a putea fi dus la capt. Acesta a fost Peter Jackson, care s-a angajat intr-o actiune fara precedent pentru a realiza trei filme simultan in scopul de a reda in intregime fantastica epopee a lui Tolkien.
Echipa lui Peter Jackson a fost atinsa de geniul inspiratiei, a ales o distributie perfecta, a administrat cu talent si masura efectele speciale, a avut un scenariu care a inteles si urmarit povestea, fara a plictisi sau a sari peste lucrurile importante, a montat si regizat fara cusur toata povestea. Au rezultat intre (2001 – 2003): The Lord Of The Rings: The Fellowship of The Ring, The Two Towers, The Return Of The King.
Realizarea cinematografica a fost peste asteptarile tuturor si e clar ca in afara de talentului si a muncii bine facute, a contat imaginatia echipei si viziunea regizorala. Si daca am crezut ca reusita primei parti a fost doar un noroc si ca celelalte vor reusi sa ne faca sa uitam ce mult ne-a placut povestea, ei bine nu. Actorii alesi s-au identificat perfect cu rolurile, pentru multi succesul ulterior fiind datorat rolurilor din seria Lord of the Ring: Ian McKellen, Ian Holm, Liv Tyler, Cate Blanchett, Vigo Mortensen, Orlando Bloom, Miranda Otto, Sean Astin… Succesul filmului asupra publicului s-a oglindit in vanzari, ultima parte The Return of the King avand cele mai mari incasari. Specialistii s-au pronuntat asupra trilogiei The Lord of The Rings prin numeroase premii acordate (17 premii Oscar in total).
2. Star Wars: Episode I – The Phantom Menace (1999)
La 22 de ani de la primul film din seria Star Wars, George Lucas mai adauga un episod fascinantei sale epopei intergalactice, The Phantom Menace, care este de fapt un prequel, prezentand povestea primilor cavaleri Jedi precum si inceputurile Fortei. “ May the Force be with you.” Actiunea este anterioara celei din Razboiul Stelelor, productia din 1977 care a reinventat conceptul de science-fiction, si-l are in prim-plan pe tanarul Obi-Wan Kenobi (Ewan McGregor). Spre deosebire de filmele anterioare, in care singurele vedete erau Harrison Ford si Alec Guinness, noua serie aduce si multe vedete noi Liam Neeson, Natalie Portman, Samuel L. Jackson, Christopher Lee, Hayden Christensen.
The Phantom Menace este o capodopera cinematografica datorita jocului actorilor, talentului regizoral colosal al lui George Lucas si efectelor speciale. Realizate de cea mai tare companie in acest domeniu, care poate transforma absolut orice vis in realitate, Industrial Light & Magic ele au creat o adevarata isterie in randul fanilor. Scena urmaririi din desert, realizata pe calculator, in care sute de creaturi suprarealiste se fugaresc, se accidenteaza si se ucid reciproc este una dintre cele mai memorabile secvente ale cinematografiei moderne. Iar hazliul si maniacul Jar Jar este probabil unul dintre cele mai faimoase personaje animate care a jucat vreodata intr-un film artistic.
Pozitia pe locul 2 al filmelor sequel si prequel al seriei Star Wars, cea mai frumoasa saga a viitorului, este motivata de succesul imens avut de aceasta in ciuda faptului ca a debutat de mult, in 1977 cu Star Wars . A continuat cu acelasi succes cu Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back (1980), Star Wars: Episode VI – Return of the Jedi (1983). Dezvoltarea tehnologiei cinematografice au facut ca in 1999 seria sa fie inviorata cu un prequel Star Wars: Episode I – The Phantom Menace, urmat de 2 continuari asteptate cu sufletul la gura de spectatori Star Wars: Episode II – Attack of the Clones (2002) si Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith (2005). Pentru ca e clar in afara de pasiunea regizorului si scenaristului George Lucas a contat si partea comerciala a Fortei.
Lumea fictionala din Star Wars este una mai vasta chiar decat acelea create de J.R.R. Tolkien sau Frank Herbert. In “galaxia indepartata” in care se petrece actiunea din saga Star Wars exista mai mult de 10 planete importante: Coruscant (centrul de conducere a Imperiului Galactic) si Tatooine (locul de nastere a lui Anakin Skywalker, dar si a fiului sau Luke), Kamino (planeta clonelor) si Geonosis (baza operatiilor Confederatiei Sistemelor Independente), ucigatoarea Stea a Mortii si victima ei Alderaan s.a.m.d. Plus popoare numeroase, rase sau tipuri de roboti, precum si zecile de personaje, dintre care multe au statut de mit (Luke, Leia, Anakin/Darth Vader, Han Solo, Chewbacca, Yoda, Jar Jar Binks, Obi-Wan Kenobi, R2-D2, C-3PO etc.) Este un univers unic si greu de egalat de orice creator.
3. Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest (2006)
Cu vant in panze si o regie inspirata semnata de Gore Verbinski, Dead Man’s Chest surclaseaza mult prima parte mai ales prin efectele speciale pentru care a primit si un premiu Oscar. Muzica este bine aleasa si incadrata, peisajele sunt extraordinare, personajele sunt fantastice si originale. Multa imaginatie si talent pe masura.
Scenariul are ceva lacune, nu de alta dar au trebuit sa reinvie unele personaje. Filmul este in aceeasi nota de supranatural, in care Jack Sparrow trebuie sa-si plateasca datoriile fata de legendarul Olandez Zburator. Bineinteles ca va da peste cap planurile de nunta ale indragostitilor Orlando Bloom si Keira Knightly, ce vor fi aruncati alaturi de capitan intr-o serie de intamplari mai putin fericite.
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003), Dead Man’s Chest (2006), At World’s End (2007) sunt filme dintr-o trilogie fantastica de succes, care nu ar fi atins cote atat de inalte daca nu ar fi existat personajul Jack Sparrow si daca acesta nu ar fi fost interpretat magistral de Johnny Depp.
Adevarul este ca Johnny Depp a fost lasat sa se rasfete si sa-si puna imaginatia la lucru cat a vrut. De obicei, actorii oricat de interesanti si creativi ar fi, sunt legati de ideea regizorala cand joaca in productii hollywoodiene de asemenea intinder. Realizatorii Piratilor au avut inteligenta dupa ce au creat personajul si au ales actorul, sa lase un spatiu generos in care un excentric ca Johnny Depp sa poata face ce vrea. Si a facut.
Chiar atat de bine incat imaginile celor doi aproape s-au suprapus in imaginea fanilor. Cine ar putea sa fie atat de gratios cand ar fi beat, atat de coerent intr-o totala lipsa de logica, atat de curajos atunci cand fuge ca un las, si cu o inima mare numai pentru ca nu poate fi altfel. Momentan pentru Pirates of the Caribbean raspunsul este Johnny Depp. In plus cu acest rol s-a dovedit ca sex-appealul poate trece dincolo de orice deghizare, chiar si de stratul de jeg a lui Jack Sparrow.
4. The Dark Knight (2008) si-a inceput intr-un mod foarte controversat aparitia pe marile ecrane – printr-un scandal de proportii legat de castigarea locului 1 in topul IMDb 250 al tuturor timpurilor. Chiar daca ai fi fost fan Batman, stiai ca in ciuda fascinatiei personajului, filmele au fost mai mult decat slabute, cel mult funny. Asa ca de ce locul 1? Putem sa legam acest fenomen de aparitia in film a lui Heath Ledger si moartea prematura a acestuia din primavara? Nu, nu este asa. Intr-adevar filmul nu are ce cauta chiar pe locul 1, dar este in mod cert un film bun, depasind clar seria Batman si asteptarile pe care le-am fi avut in mod normal de la un astfel de film. Heath este intr-adevar motivul locului 1, dar nu prin scandalul generat de moartea lui, ci prin jocul deosebit, modul fascinant de a interpreta un personaj malefic, lipsit de logica, a carui rautate pura nu are margini sau motivatie.
In incercarea lui Christopher Nolan de a surprinde inceputurile lui Batman o data cu Batman Begins din 2005, s-a facut simtita necesitatea explicarii inceputurilor lui Joker si Harvey Two-Face – unii dintre cei mai de temut dusmani ai acestuia pe care ii cunoastem si din Batman, Batman Returns, Batman Forever – regizate de Tim Burton – si Batman & Robin – regizat de Joel Schumacher. Nolan reuseste impreuna cu actorul Christian Bale sa ne aduca inca din Batman Begins un Batman mai presus de justitiar si dotat cu puteri mai mult sau mai putin “supranaturale”. Christian Bale ne aduce un Batman cu o oarecare latura inteleapta, cu o latura umana mult mai profunda decat eram obisnuiti.
Ceea ce aduce in plus The Dark Knight fata de Batman Begins sunt personajele fascinante – Joker si Harvey Two-Face – cele doua fete ale raului: raul motivat si superstitios si raul in toata nebunia acestuia. Un alt plus al filmului este realismul – filmul se desprinde de supranaturalul productiilor Batman anterioare si de imaginea de benzi desenate pentru copii sau de film cu supereroi. Filmul este un film de actiune bogat, intunecat, realist si fascinant.
5. Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007)
In Harry Potter and the Order of Phoenix, Harry Potter revine la scoala de vrajitori de la Hogwarts pentru cel de-al cincilea an, in circumstantele date de intalnirea cu cel mai periculos dusman, lordul Cap-de-Mort. Ajutat de prieteni el va trebui sa lupte si cu cei care pun la indoiala credibilitatea lui si cu cei constienti de intoarcerea lordului Voldemort. “There is no good and evil, there is only power, and those too weak to seek it.” . Filmul este foarte bine regizat in spiritul cartii, are un plus de mister, mult suspans, multa actiune si mai multa magie.
In distributie apar actorii cu care ne-am obisnuit deja: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Maggie Smith, Ralph Fiennes, Brendan Gleeson, Gary Oldman, Michael Gambon si Imelda Staunton. Aceasta din urma realizeaza un personaj fascinant, in tonuri de roz, de o rautate si o ipocrizie care atinge perfectiunea, jocul ei eclipsand alte performante actoricesti.
Succesul cartilor lui J. K. Rowling, care au reinvatat copiii sa citeasca, au deschis drumul unei serii cinematografice de succes, care intre 2001 – 2009 a insemnat Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, Harry Potter and the Chamber of Secrets, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, Harry Potter and the Goblet of Fire, Harry Potter and the Order of the Phoenix si Harry Potter and the Half-Blood Prince. Urmeaza Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I si II. Succesul cartii si filmului este usor de explicat, traim intr-o lume in care nu numai cei mici au nevoie de magie, toti avem nevoie de Harry Potter.
Intrunind efecte speciale deosebite, mister, suspans, personaje pline de carisma indragite de mii de fani, cateva interpretari actoricesti deosebite si multa magie, filmele ne-au cucerit de fiecare data. Drumul seriei Harry Potter a fost lung, plin de succese dar intortocheat in cautarea regizorului perfect, slava domnului ca distributia aproape perfecta, a putut ramane cat de cat neschimbata. Si oricum se pare ca evolutia seriei a mers din punct de vedere regizoral din ce in ce mai bine. Iar alegerea actorului Daniel Radcliffe s-a dovedit a fi mai mult decat mai mult decat inspirata.
Succesul ultimului sequel aflat inca in topul vizionarilor Harry Potter and the Half-Blood Prince, ar putea rasturna clasamentul facand din Harry Potter, franciza a tuturor timpurilor.
6. Spider-Man 3 (2007)
Spider-Man 3 este probabil cel mai slab din serie. Pentru cele 250 milioane de dolari cheltuite cu Spider Man, ar fi fost ideal daca ar fi putut sa ii gaseasca si un ritm sau macar o logica a acestuia. Filmul se desfasoara parca haotic, nu exista suspans, actiune sau scene de maxima intensitate. Probabil ca producatorii au mizat pe interesul fanilor in continuarea povestii de dragoste dintre Tobey Maguire si Kirsten Dunst si incasarile au arata ca au avut dreptate.
Filmul aluneca inspre soap mai degraba decat inspre actiune si comics. Telenovelistii sa fie publicul target al Spider-Man? Nu stim, insa intrigile, povestile de dragoste incurcate nu lipsesc din film. Efectele speciale se ridica la inaltimea asteptarilor – cele mai reusite sunt cele care prezinta formarea lui SandMan. Si in fine macar scena bataliei finale dintre super-eroi este mai reusita.
Se pare ca cel mai reusit sequel din seria Spider este Spider-Man 2, un fel de 3 in 1, pentru ca e in acelasi timp o intalnire traditionala cu un super erou, o istorie pentru adolescenti si o poveste de dragoste, pe gustul pustoaicelor de 13 ani care nu au norocul ca la varsta lor sa intalneasca baieti gata sa rastoarne lumea. De fapt filmele cu eroi din benzi desenate se adreseaza mai mereu adolescentilor in cautare de senzatii tari. Omul Paiajen e visul adolescentelor: e frumusel, plin de aventura si oarecum singuratic.
7. Shrek 2 (2004)
Mare succes de casa, Shrek (2001) este un film de animatie adorabil, care te face sa razi din primul sfert de ora si te tine asa pana la sfarsit. Primul film din seria Shrek a insemnat o revolutie in domeniu, o rasturnare de valori si o demonstratie a faptului ca niciodata lucrurile nu sunt ce par a fi si ca frumusetea exterioara e irelevanta. “Onions have layers.”
Shrek 2 este continuarea inspirata si amuzanta a succesului desenului animat Shrek, intrerupand in mod spectaculos si neasteptat finalul firesc al unui basm: si au trait fericiti pana la adanci batraneti… Dupa modelul Meet the parents, simpaticul capcaun care isi face lumanari cu ceara din urechi, este invitat sa-si cunoasca regalii lui socri. Scosi din mlastina in care se simteau bine sotii Shrek vor incepe sa aiba indoieli, postura de print si printesa in care sunt pusi vor duce la o criza de cuplu.
Filmul nu are nimic din infuzia de sentimentalism marca Disney peste care toarna acid de cate ori poate. Regizorii fac cu acest sequel un pas in directia parodiei intregul film fiind presarat de aluzii si ironii la adresa filmelor hollywoodiene dar si a vedetelor din lumea muzicii.
Shrek 2 a continuat cu succes in 2007 cu Shrek the Third cu povestea Fionei. Si se pare ca va continua pentru ca pana la urma exista sute de feluri in care poti spune o poveste simpla cu un capcaun mizantrop, un magar limbut si o printesa idealista, daca se gasesc scenaristi cu imaginatie si umor.
Seria Shrek este un film nu numai pentru copii ci si pentru adulti, care sparge toate barierele personajului de basm clasic prin modernul capcaun Shrek, cum de altfel o fac toate personajele.Tehnic filmele sunt foarte bine facute, cu procedee speciale, cu ajutorul computerului si unor aparate shapers, facand personajele foarte credibile. ca sa nu mai vorbim de voci care sunt dementiale: Mike Myers deosebit de nuantat si suparacios in rolul lui Shrek, Cameron Diaz expresiva si plina de umor in rolul Fionei, Eddie Murphy demential de amuzant, ca in vremurile bune, in rolul magarusului. Cireasa de pe tort este Antonio Banderas excelent ales in rolul motanului orgolios si cu un simt deosebit al onoarei, caruia ii imprumuta ceva din spiritul lui Zorro.
8. Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (2009)
Indelung asteptat de toti fanii, Ice Age: Dawn of the Dinosaurs depaseste toate asteptarile, acest sequel fiind clar mai bun decat Ice Age (2002) si Ice Age: The Meltdown (2006). Filmul pastreaza in mare parte entertainmentul si ingredientele primelor 2 parti, dar are mai multa actiune, mai multe poante, plus multe surprize. Reactiile criticilor au fost in general favorabile. Spre bucuria tuturor fanilor, animalutele din celebra serie Ice Age au invadat din nou ecranele cinematografelor, implicandu-se intr-o aventura incredibila, in care apar multe personaje surpriza si noi provocari.
Aventurile mamutului Manfred, ale lenesului Sid si ale tigrului Diego, va vor tine inca o data cu sufletul la gura, mai ales ca drumul lor se intersecteaza de data aceasta cu dinosauri fiorosi. Cea de-a treia parte Ice Age: Dawn of the Dinosaurs are o echipa extinsa: trupesa mamutica Ellie si in final – un pui de mamut.
Una din surprizele filmului este spatiul mai larg de desfasurare acordat aventurilor veveritei Scrat, care inca de la primul film al francizei a devenit preferata publicului si intr-un fel mascota neoficiala a seriei.
Dupa succesul cu Ice Age, Saldanha a preluat conducerea regizorala Ice Age: The Meltdown (2006). Acesta a fost cel mai profitabil film de animatie al anului si unul dintre cele mai profitabile din istoria Twentieth Century Fox. In 2009, Carlos Saldanha lucreaza alaturi de Mike Thurmeier, echipa functionand foarte bine.
Vocile actorilor sunt excelente ca de obicei si in tonul personajelor, desenele sunt parca si mai reusite, poantele desi sunt in acelasi stil sunt surprinzatoare, comicul de limbaj este naucitor iar umorul e peste tot la el acasa.
9. Transformers: Revenge of the Fallen
Un sequel de proportii, anticipat ca fiind blockbusterul verii, Transformers: Revenge of the Fallen a fost indelung asteptat de fani. Prin urmare, filmul a avut deja parte de incasari de 55 de milioane la deschidere, in prima zi de proiectie din Statele Unite. Desi era de asteptat ca celebrul blockbuster sa fie un succes, nimeni nu poate inca anticipa cat de mare va fi acesta.
Pentru cei care au apreciat primul Transformers (2007), Transformers: Revenge of the Fallen va fi o bucurie, intrucat este un sequel reusit, care pastreaza in mare parte entertainmentul si ingredientele primei parti. Ba chiar ne aduce si mai multe efecte vizuale spectaculoase, si mai multa actiune. Din pacate, o actiune usor lungita si o lupta de final ceva mai de durata decat ne-ar fi trebuit pentru a fi captivati.
Pe de alta parte, pentru cei carora prima parte li s-a parut departe de a fi amuzanta sau captivanta, Transformers 2 va exacerba aceste sentimente, avand adaugate o actiune mai complicata, mai multe personaje negative, piramidele din Egipt si un final care se lasa indelung asteptat. Autobotii sunt simpatici din fericire si au cateva replici haioase, desi pline de clisee, care va vor face experienta ceva mai usor de indurat.
Seria Transformers stie sa hraneasca apetitul pentru distrugere si lupte cu masinute si roboti al copilului de 10 ani din noi. Orice baietel se juca atunci cand era mic cu masinute si robotei si masinute care se transformau in robotei. Transformers: Revenge of the Fallen mizeaza pe aceleasi lucruri, imbinate cu o Megan Fox deosebit de atragatoare si cu un praf de fantasy mitic sunt tot ceea ce va fi nevoie pentru a-i tine si pe barbatii de orice varsta cu sufletul la gura. Plus prezenta lui Shia LaBoeuf, actor cu foarte multa priza in randurile publicului.
10. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)
Steven Spielberg a afirmat intotdeauna ca unul din proiectele sale de suflet a fost Indiana Jones. Realizat pe vremea aceea cu multa atentie si munca, datorita politicii studiourilor, Raiders of the Lost Ark (1981) era filmul care, in 1981, il readucea pe Spielberg in topul creatorilor de film din SUA.
Filmele urmatoare au avut succese de casa rasunatoare: Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) si Indiana Jones and the Last Crusade (1989) si l-au consacrat pe Indi, ca unul din personajele nemuritoare din filmele de aventuri, iar pe Harrison Ford ca actor carismatic si talentat.
Desi initiativa lui Steven Spielberg de a-l readuce pe Dr. Jones pe ecran a fost barfita si indelung criticata in nenumarate randuri, foarte multi fani dupa cum arata si incasarile l-au asteptat si au fost de acord ca este cel mai mult din intreaga serie. Cu Indiana Jones and The Kingdom of the Crystal Skull, Steven Spielberg revine la saga de renume mondial si o continua de unde o lasase in urma cu 19 ani…
Fara sa se ridice la nivelul primului titlu din serie, Raiders of the Lost Ark, o adevarata capodopera agenului sau, filmul de fata starneste un entuziasm teribil si o nostalgie de necontestat pentru fani. Realizat dupa aproape doua decenii de ezitari, amanari si discutii intre Spielberg si Lucas, dupa cateva pseudo inceputuri si numeroase variante de scenariu, acest Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull are tot ce ii trebuie pentru a functiona onest in mecanismele unei serii care a intrat in istoria filmului.
Unde scenariul, departe de a fi perfect, scartaie, compenseaza imaginea spectaculoasa. Unde avalansa de efecte speciale digitale pare sa sfideze absolut orice gravitatie intervine farmecul teribil al personajelor, iar in momentele in care replicile nu se leaga, salveaza charisma actorilor. Si intr-adevar desi mai batraiori, atat Harrison Ford, cat si Karen Allen sunt la fel de simpatici ca si in Indiana Jones and The Raiders of The Lost Ark.
In Indiana Jones and The Kingdom of the Crystal Skull vom avea parte de meniul Jones complet, pe care Ford se pare ca l-a dus la bun sfarsit la varsta lui fara prea multi cascadori care sa il ajute. Harrison Ford este in forma cu toti cei 66 de ani ai sai. Temple sacre, cascade, urmariri, scorpioni, termite, KGB, CIA, FBI, scheleti, descoperiri arheologice si tot tacamul. Finalul cu E.T. si alti alieni mie una mi s-a parut cam tras de par, dar nu reuseste nici acesta sa strice filmul.
Shia LaBoeuf arata simpaticut foc pe motocicleta gata sa preia palaria lui Indy si lasa si loc pentru urmatorul sequel. Cu incasari de 126,9 milioane de dolari numai dupa primul weekend de difuzare, filmul lui Spielberg se instaleaza triumfal in inimile spectatorilor, spulberand, pas cu pas, temerile scepticilor care ii cantasera prohodul si ii prezisesera acoperirea de ridicol.
***