TOP 10 productii profitabile care au luat Oscarul pentru cel mai bun film

| 03 martie

Multe dintre filmele apreciate de Academia Americană de Film şi care pleacă acasă cu Oscarul pentru cel mai bun film al anului nu se dovedesc a fi şi mari succese de box office. Altele însă, iau totul. Şi banii publicului şi premiile Academiei. Un top 10 al celor mai profitabile filme recompensate cu Oscarul pentru cel mai bun film sau cel mai bun film de animaţie.
10. În 1988 a plouat nu doar cu faimă şi respect, dar şi cu bani peste producătorii minunatului Rain Man. Povestea neobişnuită a celor doi fraţi neobişnuiţi care trebuie să-şi împartă o moştenire neobişnuită a avut încasări de aproape 413
milioane de dolari doar din vânzarea biletelor în cinematografe. Filmul lui Barry Levinson a luat 4 Oscaruri printre care cel pentru mai bun film al anului şi pentru cel mai bun actor în rol principal, Dustin Hoffman. În plus a arătat tuturor că şi Tom Cruise poate face un rol magistral.

09. Dances with the Wolves a strâns din încasări peste 424 de milioane de dolari, fapt care l-a făcut pe Kevin Costner un om extrem de bogat. Pe lângă faptul că a produs filmul, Costner l-a regizat şi a jucat rolul principal. Filmul a atras publicul şi criticile pozitive mult mai tare decât o stână atrage lupii şi a luat şapte premii Oscar din 13 nominalizări.
Kevin a ratat Oscarul pentru cel mai bun actor în favoarea lui Jeremy Irons, dar aplecat acasă cu cele pentru cel mai bun film şi cel mai bun regizor.

08. Încasările primului Shrek, Shrek simplu, au fost pe măsura staturii personajului principal. 455
de milioane de dolari au curs în buzunarele producătorilor doar în cele câteva luni în care a rulat în cinematografe. Povestea a prins şi copii şi la părinţi la fel de tare, iar vocile lui Mike Myers, Eddie Murphy(cât de tare era Măgarul!!) şi Cameron Diaz vor rămâne pentru totdeauna în istoria filmelor de animaţie. Shrek a luat un singur Oscar, dar cel mai important, practic. Pentru cel mai bun film de animaţie al anului.

07. Numărul duşmanilor omorâţi de Russell Crowe în Gladiatorul păleşte rău de tot în faţa numărului dolarilor intraţi în conturile producătorilor filmului. În anul de graţie 2000, Ridley Scott a dat lovitura cu o poveste din timpul imperiului roman! Peste 456 de milioane de dolari a adunat Galdiator doar în cinematografe, iar publicul a demonstrat încă o dată că drama transpusă în efecte speciale face toţi banii. Şi criticii americani s-au arătat impresionaţi. Filmul a fost nominalizat la 12 categorii şi a luat 5 premii, inclusiv pentru cel mai bun film.
CITESTE MAI DEPARTE PE TABU.RO.
***
Click pentru LISTA Top 10 FILME.