Film Review by Raluk.ro: Daca as fi… tu? / The Change-Up

| 22 august

Nu mi-au placut niciodata comediile exagerate, scarboase, vulgare intr-un mod inutil, iar acest umor de proasta calitate este grotesc. Partea si mai trista este ca am asteptat cu nerabdare Daca as fi… tu? / The Change-Up, premisa filmului fiind atat de promitatoare: regizorul David Dobkin, responsabil pentru Wedding Crashers – o comedie memorabila, protagonistii filmului, Jason Bateman si Ryan Reynolds – doi actori perfecti pentru roluri in comedii, frumoasa Olivia Wilde…Ei bine, The Change-Up a fost o crunta dezamagire!
Vezi aici cand ruleaza la cinema filmul Daca as fi… tu? / The Change-Up

Cum arata viata ideala pentru un barbat?

Mitch (rol interpretat de Ryan Reynolds) si Dave (rol interpretat de Jason Bateman) au fost inseparabili inca din scoala generala, dar vietile lor de adulti sunt cat se poate de diferite: Dave este un avocat de succes, care si-a sacrificat tineretea pentru a studia la o universitate Ivy League si mai apoi pentru job-ul perfect intr-o firma de avocatura prestigioasa. Acesta este pe cale sa fie promovat, are o sotie frumoasa si trei copii. Prietenul lui, Mitch, este un barbat complet iresponsabil, egoist, narcisist, mereu drogat, care injura tot timpul si care nu are nicio perspectiva decenta pentru viitor. Cum oamenii nu sunt niciodata multumiti cu ce au si, in mod ciudat, tanjesc la o viata complet diferita de a lor, Mitch si Dave isi dau seama ca ar da orice pentru a face schimb de vieti. Din fericire pentru ei, dorinta lor este implinita foarte usor, cu ajutorul unei fantani magice.

Nu am inteles niciodata de ce, in fiecare film care implica un schimb de corpuri, cel putin unul dintre personaje face tot posibilul pentru a strica viata celuilalt, fara niciun pic de grija sau consideratie pentru consecintele faptelor sale. Si in The Change-Up este vorba de doi prieteni foarte buni, asa ca nu am inteles de ce Mitch aproape a distrus viata personala si profesionala a lui Dave. Dave isi da seama prea tarziu care este marele rol pe care Mitch l-a primit si este nevoit sa ii tina locul intr-o productie semi pornografica. Filmul continua cu incercarile esuate ale celor doi barbati pentru a gasi fantana magica si pentru a-si recupera corpurile. Jamie (rol interpetat de Leslie Hand), sotia lui Dave, ii marturiseste lui Mitch/chiar sotului ei ca este din ce in ce mai nefericita, pentru ca Dave nu reuseste niciodata sa fie cu adevarat multumit de viata lui, de familia lor. Sabrina (rol interpretat de Olivia Wilde) este colega lui Dave; aceasta este nevoita sa mearga la o intalnire cu Mitch si, nestiind ca acesta este de fapt Dave, ii marturiseste ca a avut o pasiune pentru seful ei.

Trebuie sa va avertizez ca 90% din film este format din scene si dialoguri vulgare si jignitoare din toate punctele de vedere, fara pic de umor si va marturisesc cu tristete ca nu inteleg cum ceilalti oameni din sala de cinema puteau sa rada la cele mai stupide si exagerate scene posibile.

Aveam o parare destul de buna despre Jason Bateman, dar acest rol a fost atat de enervant si stupid, incat mi-e greu sa vad curand un alt film in care acesta joaca. Ryan Reynolds arata incredibil de bine, ca de obicei, joaca foarte bine si reuseste sa mai salveze filmul din fericire. Leslie Hand a fost draguta si naturala, singurul personaj important placut din film, iar rolul Oliviei Wilde a fost mai mult de umplutura. Bineinteles ca si aceasta apare aproape goala intr-o scena, asa ca barbatii care vor vedea filmul nu vor regreta prezenta ei. In plus, Alan Arkin apare in rolul tatalui lui Mitch.

David Dobkin a mai regizat comedii precum Wedding Crashers sau Fred Claus inainte de The Change-Up. Jon Lucas si Scott Moore, scenaristii comediei de succes The Hangover, s-au ocupat de scenariu. Ma intreb daca sunt multumiti de dialogurile pe care le-au creat si de modul in care a curs actiunea filmului lor previzibil, exagerat si vulgar.

Ce spun criticii despre The Change-Up?
Tomatometrul de pe RottenTomatoes.com arata 22% fresh pentru The Change-Up. MetaCritic.com ii ofera lui The Change-Up un scor de 40/100 bazat pe 34 de review-uri. Roger Ebert de la Chicago Sun-Times spune ca acest film face absolut orice pentru a fi vulgar si jignitor, ca si cum spectatorii adulti asta isi doresc. El adauga ca oricui ii va placea acest film nu poate fi considerat cu adevarat un adult. Claudia Puig spune si ea ca personajul Mitch este dus la extrem si deloc placut, intruchipandu-l pe cel mai iresponsabil barbat din lume.

The Change-Up este o (asa-zisa) comedie deloc reusita, vulgara, stupida, jignitoare in toate privintele, foarte putin amuzanta, cu personaje pe care le poti indragi foarte, foarte greu. Este din pacate un must-avoid, pentru ca sunt atatea comedii foarte bune, care nu promoveaza un asemenea umor de proasta calitate!

CoolRank: 5/10

– atmosfera & entertainment: 4/10

– actori: 7/10