De Citit : Recomandări

Repele sentimentale

| 25 martie

Sâmbătă, 30 martie 2019, de la ora 18.30, în Sala Operei, la finalul Lunii Mărțișorului, vă
invităm la Recitalul extraordinar intitulat „Repere sentimentale”, susținut de soprana
Madeleine Pascu (Opera Națională București), baritonul Ionuț Pascu, acompaniați la chitară de
Bogdan Mihăilescu.
Programul muzical oferă multă bogăție sonoră prin prezența vocii de soprană, dar și a celei
de bariton, trecând de la registrul acut îmbietor și sensibil la cel al sunetelor vocale grave și
severe. Varietatea este completă, de la duete soprană/chitară la cele de bariton/chitară în
schimburi de apariții scenice până la surpriza de la final când ambele voci, soprana și baritonul,
acompaniate de chitară, vor crește potențialul melodic și armonic.
„Repere sentimentale” este o colecție ce conține unele dintre cele mai frumoase cântece
de iubire din țări etalon ale compoziției camerale din lumea largă, și cea veche europeană, și
cea nouă, de peste Ocean. Perioada acoperită este cea din Romantism și până la compozitorii
moderni, cu miză puternică pe sentimentalismul expresiei și semanticii sonore.
În programul recitalului sunt cuprinse melodii celebre din Franța, piese ce trec cu ușurință
prin impresionismul francez și se completează cu profunzimea mesajului francofon al unor trăiri
intense și pătimașe (Reynaldo Hahn – „Si mes vers avaient des ailes”, Francis Poulenc – „Les
chemins de l'amour”). Melodiile Italiei sunt inconfundabile și se lasă fredonate chiar de la
primele măsuri cântate, bazându-se pe globalismul obținut ușor prin cucerirea inimilor peste
tot în lume (Ernesto de Curtis – „Torna a Surriento”, S. Cardillo/R. Cordiferro – „Core’ngrato”).
Din cântecele Spaniei, cei trei protagoniști ai recitalului vor face o trecere în revistă a unor
sentimente, de la nostalgie și visare până la focul spaniard, cu temperament incandescent (F. Obradors – „El Vito”, Lacalle Garcia – „Amapola”). Austria este reprezentată în program de Franz Schubert și a sa faimoasă serenadă „Ständchen”. Cântecele de peste Ocean (din America de Sud) păstrează originea latină din bătrânul continent, scrise de compozitori cuceritori ai inimilor din Argentina, Columbia, Venezuela și Mexic, ca un curcubeu al unei unice entități (Manuel Maria Ponce – „Estrellita”, Astor Piazzolla – „Chiquilin de Bachin”, Fernando Carlos Tavolaro – „El amor siempre es de a dos”).