De Citit : Recomandări

PERCEPŢII DIFERITE

| 27 ianuarie

După cum am promis, anul acesta fiind unul al aprofundării cunoştiinţelor mele profesionale, am început sezonul de lucru cu un mic experiment. Acesta a avut  ca sens identificarea aspiraţiilor clientului, nu doar în materie de coafură, ci şi ca stil general. Pentru mine ca profesionist, a fost o adevărată revelaţie să înţeleg exact cât de diferiţi pot fi oamenii, iar pentru client , acest proces a însemnat conştientizarea propriilor dorinţe, iar uneori chiar stabilirea unui ţel concret.
Deşi am mai menţionat acest lucru în editorialele anterioare îmi doresc totuşi să reamintesc că a fi coafor/frizer/colorist/hairstilyst/hairdresser  nu este ceva simplu sau bazat pe talent nativ. Este destul de mare responsabilitatea unui profesionist de a se ocupa de podoaba capilară a unui om.  Spun responsabilitate, deoarece clienţii sunt pretenţioşi  când  îşi achiziţionează un tricou, darămite atunci când vine vorba de acel accesoriu pe care îl poartă mereu şi anume coafura . Într-o lume a preciziei, nici noi nu mai putem lucra după instinct. Totul trebuie să fie măsurat, calibrat şi calculat în funcţie de individ. Mai mult decât atât, experienţa de salon trebuie să fie una plăcută. Diferenţele de percepţie sunt atât de diferite, încât după cele două săptămâni de experiment şi mai mult de 60 de persoane chestionate  am ajuns la concluzia că nu există două persoane care filtrează frumuseţea prin aceeaşi perspectivă.
Raportându-ne la această concluzie, şi ţinând cont de faptul că nu întâlneşti două ,,capete” identice (fizionomie, tipologia fibrei capilare, lungime şi culoare, textura, densitatea şi distribuirea firelor de păr, toate acestea variază de la om la om). Trebuie să recunoaştem că ,,instictul” e depăşit. Astfel misiunea mea este să pun la punct un sistem prin care look-ul final al clientului reprezintă suma unor decizii conştiente, bazate pe o consultaţie serioasă şi totodată ţinând cont de particularităţile individului.