De Citit : Editoriale

ÎNCREDERE SOLIDĂ!

| 26 noiembrie

Întodeuna am fost curios de ce oare unii coafori au mai mult succes decât alţii? Cum se poate că deşi au aceleaşi două mâinii şi poate o pregătire similară, un stilist se poate bucura de mai mult succes decât altul. Experienţa mea îmi spune că nu întotdeauna cel mai tehnic dintre profesionişti câştigă încrederea clientului ci uneori cheia succesului stă în spatele comunicării şi înţelegerii reciproce dintre stilist şi client.

Cel mai esenţial element în meseria noastră de coafori este comunicarea. De cele mai multe ori oamenii nu ştiu să exprime corect ceea ce îşi doresc de la părul lor. Consider că scopul nostru,pe lângă acela de a scurta, colora şi coafa podoaba capilară este şi să sfătuim clientul să ia decizia potrivită. Am întâlnit persoane pentru care “honey-blond” (blondul miere) înseamnă un blond cenuşiu rece cu aspect pastelat şi reflexii violet. După o discuţie de 25-30 de minute am ajuns să înţeleg şi motivul confuziei. Fotografia din care s-a inspirit clienta avea ca titlu “Honey-Blonde” iar lumina contrasta atât de puternic pe şuviţele de păr încât acestea păreau pe anumite zone argintii. Evident de acolo şi confuzia femeii, care în lipsa unei comunicării solide ar fi plecat extrem de dezamăgită de lucrarea mea.

Acest scurt editorial se adresează nu doar clienţilor ci şi coaforilor. Dragi colegi, comunicaţi, zâmbiţi şi întrebaţi de o mie de ori înainte să executaţi o lucrare asupra unei persoane care nu este hotărâtă! Dragi clienţi, coaforul nu percepe aceleaşi noţiuni ca şi voi, şi nu poate vedea prin ochii voştri. Explicaţi de o mie de ori ceea ce vă doriţi şi căutaţi o mie de exemple pentru a vă exprima dorinţa. Şi încă un sfat: aveţi încredere unul în celălalt, chiar şi un eşec temporar poate fi în viitor cheia unei colaborări pe termen lung!