De Citit : Recomandări

CARE E SCOPUL?

| 15 septembrie

Am avut ocazia de foarte multe ori să îmi spun părerea. Indiferent de calea pe care au fost transmise, vreau să cred că mesajele mele către public au fost auzite de câteva urechi și cu atât mai mult sper că au fost și înțelese. Uneori am fost vocea coaforului, alteori am fost sfatul clientului, iar câteodată am fost judecătorul absurdului. Malițios, serios sau ludic, tonul pe care l-am folosit nu a fost niciodată întâmplător. Însă care e scopul meu?

Dorința mea e clară. Scopul este educația. Și când spun educația, nu mă refer neapărat doar într-un sens civic. Ci îmi doresc ca atât clienții cât și profesioniștii să cunoască extensiile acestui domeniu și posibilitățile de care dispune. Sunt lucruri care nu trebuie să se întâmple într-un salon de înfrumusețare! Sunt lucrări pe care un profesionist nu le poate face!  Sunt anumite cereri ce nu pot fi onorate deoarece sfidează orice limită a posibilităților! Dincolo de acestea, există o mulțime de lucruri pe care clientul nu trebuie să le facă acasă pentru a menține calitatea serviciului!

De la recentul ,,Ne scuzați doamnă, nu se poate” , sper că nu s-a creat iluzia imposibilității coaforului la fel cum nici mesajul de mai sus nu are acest sens. Sensul este dezvăluirea sistemului de consultație înainte de a porni un serviciu . Orice cerere a clientului trebuie dezbatută împreună cu profesionistul. Se studiază calitatea firului de păr, se trag niște concluzii bazate nu doar pe supoziții profesionale ci și de ordin etic, după care se poate începe serviciul propriu-zis. Pe parcursul experienței, profesionistul trebuie nu doar să ofere informații despre cum trebuie îngrijit părul ci totodată să colecteze date despre cum s-a întâmplat acest proces până în momentul de față. Acest sistem chiar funcționează, nu doar pentru o ședință ci este un tratament prescris pe termen lung, pentru a obține o clientelă mulțumită și o carieră strălucită!