De Citit : Editoriale

Aladdin sau Guy Ritchie, în afara zonei de confort

| 03 iunie

Când am văzut trailer-ul acestui film, mi-am zis în barbă că vizual este impecabil făcut și mă gândeam la vreun regizor din clasa „Fast and Furios”. Apoi, un prieten mi-a zis că este făcut de Guy Ritchie și a trebuit să verific. Nu credeam că acest cineast britanic va ajunge vreodată în zona asta. Nu că ar fi un lucru rău, Doamne ferește! Zic doar că nu i se potrivește lui Guy Ritchie. După ce am văzut filmul am realizat faptul că orice fel de material ai în mâini poți scoate ceva decent dacă ești regizor mare. Și o luăm pe degete.

Primul lucru ar fi cel de care vorbeam la început. Imaginea. Alan Stewart s-a ocupat de mânuirea camerei și i-a ieșit bine spre foarte bine, evident, ajutat și de tehnica anului 2019. Stewart a mai lucrat cu fostul șot al Madonnei la departamentul tehnic pentru cele două filme „Sherlock Holmes”, dar și la King Athur.

Apoi, ar fi jocul actoricesc, destul de bun pentru un film cu o astfel de temă. Evident, nu o să studieze la vreo facultate de teatru nimic din ce se întâmplă aici, dar nu trebuie să disperăm. Singurul lucrul care nu mi-a plăcut a fost faptul că Duhul(Will Smith) a fost prea efeminat. Înțeleg schimbarea unui personaj și ducerea sa la un nivel superior, poate, mai ales în vremurile acestea în care lucrurile astea dau bine pentru public, dar parcă a fost overacted. Celelalte personaje au fost în parametri, deși sunt câteve scăpări la Aladdin(Mena Masoud).

Ceea ce este un uriaș plus este stilul de cârmuire fără pereche al lui Ritchie. Avem un aer de „Snatch”, dus tocmai într-una dintre cele mai celebre povești din 1001 de nopți. Pe lângă asta, filmul este unul de tip „Live-action”, ceea ce-ți taie un pic din pofta de a fi critic. Are un ritm bun și umor pe măsură.

Despre poveste nu am ce să vă relatez. Cu toții sunteți la curent cu legenda lui Aladdin, fie că ați mai văzut ecranizările precedente sau v-ați pierdut zile din copilărie cu ochii în televizor la celebrul joc 2D.

Per total, filmul nu este unul care să rămână în memorie mai mult de șase luni, maximum un an, ceea ce este un pic îngrijorător pentru viitorul cinematografiei, lucru coroborat și cu invazia de platforme de stream. Dacă cinematograful de sine stătător va muri, atunci cum vom numi fenomenul? Progres sau regres? Asta este o chestie care mă frământă, tocmai de asta nu am cont pe niciun neam de-al lui Netflix.

„Aladdin” a rupt boxoffice-ul în primul week-end, scoțând 210 milioane de dolari world wide, la un buget de 180.

Pentru Guy Ritchie urmeaza două filme în următorii doi ani. Primul este în post-producție și se numește „The Gentleman” și este despre un imperiul al drogurilor din Marea Britanie, dar și Statele Unite. Cel de-al doilea este cel mai așteptat. Partea a treia din seria „Sherlock Holmes”.

Pentru aceia dintre voi care nu ați apucat să-l vedeți, intrați pe site-ul cinema one pentru a vă rezerva biletele. Nu uitați că viața-i una, filmele-s mai multe.